Nav4All stellt alle Dienste ende Januar ab

schade - mehr fällt mir nicht ein
 
Hier die offizielle Nachricht:

Amsterdam, The Netherlands, 28-01-2010 16:30 GMT+1

Subject: Nav4All navigation shut down by Navteq

Letter to 27,625,631 Nav4All navigation customers

Dear Customers,

It is with the deepest regret that we hereby notify you that the
global navigation of Nav4All and the Tracking & Tracing will go
offline in 3 days. The reason for the same is that the data licence
agreement with Navteq (a 100% Nokia subsidiary) was not extended, in
a totally unexpected manner. It is not possible to implement data
from another supplier in our Nav4All systems within the short term.
The Nav4All navigation system was developed for Navteq data. Nav4All
has therefore been constrained to stop.

We greatly regret the fact that we have to suspend the operation of
our service. With your help, we have developed Nav4All into a global
product with 27.5 million users in 56 languages, in 5 years. This has
made Nav4All the largest navigation supplier. This large number of
users also has to do with the fact that Nav4All works on hundreds of
different mobile telephones of many makes such as Blackberry, Sony
Ericsson, Samsung, Motorola, Android, HTC, Nokia, LG, Iphone, Ipod
etc.

After 5 years of testing and market development, we witnessed rapid -
in fact, exponential - growth during the last two years. That growth
was reported in the licence reports to Navteq. In mid-December 2009,
the global coverage was extended to include the Philippines, Morocco
and Kenya.

Please contact the Nav4All support desk in case you have any
questions: www.nav4all.com/support. If there is any further
information from Nav4All concerning the subject of this letter, the
same will be published on our website: www.nav4all.com. For reasons
of privacy, Nav4All does not have the email addresses of all its
customers, and we therefore request you to forward this email to the
maximum extent possible, in order to ensure that everyone is
informed.

Kind Regards,

Hennie J.M. Groot Koerkamp (CEO)

Nav4All BV

Keizersgracht 62-64

1015 CS Amsterdam NL

The text of this e-mail will be available on our website as soon as
possible in the following languages: Dutch, French, German, Italian,
Spanish, Portuguese, Chinese, Arabic, Russian, and Indonesian.
 
Ja, ist schade - ein guter Freund
hats mir neulich noch wärmstens
empfohlen, der wird nu ein ganz
schön langes Gesicht machen... o.0
Angeschaut hab ichs mir auch im Market -
aber die Unstimmigkeiten darüber
in den Bewertungen, ob der Spaß nu
was kostet oder nicht, haben mich dann
doch etwas abgeschreckt. Und so hab
ichs mir erstmal nicht gezogen...

Hat sich ja nun ohnehin erledigt... :/

Dunkle Grüße!
Melle
 
Zuletzt bearbeitet:
sehr schade
war schon meine navi auf dem nokia n95
sehr einfach gehalten (fast schon nostalgisch) aber sehr funktionell

tja und andnav2 ist ja nicht wirklich ne alternative das funktioniert nicht wirklich und ist total langsam
 
ich hab die mail auch vor einigen tagen bekommen - auch von mir einen nachruf!

hatte man sich erst einmal an die spartanische anzeige gewöhnt, gabs keine bessere navi freeware.

einerseits verstehe ich NAVTEQ/NOKIA, andrerseits:

:mad::mad::mad:. das hätte man den entwicklern ja ruhig schon mit einigen monaten vorlaufzeit mitteilen können!!!:mad::mad::mad:
 

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