Icon Übernahme bei unterschiedlichen Displays

  • 1 Antworten
  • Letztes Antwortdatum
J

Jajobe

Erfahrenes Mitglied
14
Hallo.
Mal ne kurze Frage.
Wenn ich in meine App Bilder einbaue speichere ich dieses im res Ordner unter xdpi (oder so). Genau so die Icons.
Also zeigt es ja die BIlder nur bei Handy mit hoher Auflösung an.
Wie ist es wenn ich meine App auf ein Handy mit niedriger Auflösung (mdpi), installiere, werden dann die Bilder dann trotzdem angezeigt, nur mit längerer Ladezeit, oder werden sie gar nicht angezeigt? :confused2:
MfG
Jajobe
 
1. Probiers aus .... verschieb deine Icons alle in den mdpi-Ordner ;) (wenn man etwas selbst ausprobiert, merkt man es sich eher als würde man es nur lesen ;))

2. Providing Resources | Android Developers
android - How mdpi, hdpi, xhdpi folder works? - Stack Overflow

Be aware that, when the Android system picks which resources to use at runtime, it uses certain logic to determing the "best matching" resources. That is, the qualifiers you use don't have to exactly match the current screen configuration in all cases in order for the system to use them. Specifically, when selecting resources based on the size qualifiers, the system will use resources designed for a screen smaller than the current screen if there are no resources that better match (for example, a large-size screen will use normal-size screen resources if necessary). However, if the only available resources are larger than the current screen, the system will not use them and your application will crash if no other resources match the device configuration (for example, if all layout resources are tagged with the xlarge qualifier, but the device is a normal-size screen). For more information about how the system selects resources, read How Android Finds the Best-matching Resource.
Supporting Multiple Screens | Android Developers
 
Zurück
Oben Unten