Wlan-Problem S7 Edge / S5 Mini

E

Exadical

Ambitioniertes Mitglied
17
Guten Morgen,

vielleicht kann mir das Forum helfen, da ich hier gerade verzweifel. Folgendes Problem:

Ich besitze ein S7 Edge, meine Frau ein S5 Mini - diese verbinden sich mit diversen anderen Geräten (Tablet, Fernseher, PC, Laptop) an einer FritzBox 7390.

Dummerweise werden zwar IP-Adresse an die Smartphones vergeben und verbinden sich auch mit der FB, doch leider funktioniert das Internet immer nur an einem der beiden Smartphones - es wird immer das Phone bedient, welches zuerst angemeldet war. Wenn mein S7 funktioniert, ist das S5 meiner Frau platt und umgekehrt.

Ich habe ich diverse Neustarts der Geräte probiert, Firmwareaktualisierungen und andere IP-Adresse vergeben lassen. Nichts funktioniert.

Vielleicht habt ihr eine Idee.

MfG
Dirk
 
Guten Morgen,

das kann nur ein Problem deiner FritzBox sein.

Da ein Reboot offenbar nichts bringt, bleibt dir wohl nichts anderes, als sie auf Werkseinstellungen zurück zu setzen.
 
  • Danke
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Hast du 5 GHz Wlan eingestellt am Router? Falls ja, kann es hilfreich sein denn Kanal auf unter 40 einzustellen.
"
A lot of users face connectivity issues with Wi-Fi and Bluetooth when they pick up a new phone, and the Galaxy S7 and Galaxy S7 Edge are no exceptions. That said, these devices did suffer from a serious Wi-Fi connectivity problem, but that has been addressed with a software update.

Potential solutions:

Wi-Fi connection keeps dropping

  • This seems to be a very common issue, specifically with wireless routers that support both the 2.4 GHz and 5 GHz bands. Go into the Advanced settings in the Wi-Fi menu of the phone, and look for Wi-Fi Frequency Band. Change it from the default Automatic selection to 2.4 GHz only, and this seems to fix the problem for most users.
Cannot connect to Wi-Fi

  • Turn the device and the router off for at least ten seconds, then turn them back and retry the connection.
  • Go to Settings – Power saving and ensure that this option is turned off.
  • Use the Wi-Fi Analyzer to check how crowded your channel is, and switch to a better option.
  • Forget the Wi-Fi connection by going to Settings – Wi-Fi and long tapping the connection you want, then selecting “Forget”. Re-enter the details and try again.
  • Make sure the router firmware is up to date.
  • Make sure the applications and software on the device are up to date.
  • Go into Wi-Fi – Settings – Advanced and make a note of your device MAC address, then make sure that it is allowed access in the router’s MAC filter. "
Quelle: 6 problems with the Galaxy S7/Galaxy S7 Edge and how to fix them
 
  • Danke
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Vielen Dank für die Antworten. Nachher habe ich Zeit zum ausprobieren.
 

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