SHIELD Experience Update 8.2.2

D

d-nogger

Stammgast
313
Das Update wird gerade geladen und installiert.

Changelog:

Today we released SHIELD Experience Upgrade 8.2.2(32.6.509.0). This update addresses many quality of life issues reported in the field, improving stability and compatibility with other devices in your home entertainment center. Thank you for being a part of the SHIELD community and as always, if you see any issues, please send feedback from your device and post your observations in this thread.

Enhancements

Adds support for new Xbox Series S/X and Playstation Dual Sense controllers
Adds support for Control4 home automation systems
Adds option in advanced sound settings to disable volume control notifications
Bug fixes


Display:

Resolve issue where flashing color band would be visible when viewing video in portrait mode
Resolves corruption issue observed at the bottom of the screen when upscaling content to 4K displays


Network/Storage:

Fixes bug where password for sharing folders on SHIELD over network would reset after upgrade
Fixes bug where sharing folders on SHIELD over network would not work after upgrade if space is present in username
Resolves issue where user could not re-enter Wi-Fi password for low power APs
Resolves issue where some USB connected drives would not reconnect on wakeup


Accessories:

Resolves issue where holding volume up/down would not be detected by some devices
Resolves issue where SHIELD Controller 2017 would not recharge


Audio:

Fixes bug where manually setting Audio output formats was not working correctly
Fixes bug where audio from USB DAC would not function properly when switching between PCM and Dolby source
Resolves issue where system volume was still being controlled right after IR volume control configured


Other:

Restores ability to take screenshots in 4K (requires display set to 4K)

(Quelle)
Beiträge automatisch zusammengeführt:

Des Weiteren wurden die Sicherheitsupdates vom Dezember 2020 beigefügt.
 
Zuletzt bearbeitet:
  • Danke
Reaktionen: mausbock, FlyingHorse, StevenHachel und eine weitere Person
Habe das update auch gerade erhalten.
 
925,08MB auf meiner Steinzeitshield auch eben angekommen 👍
 
Ein Firmware Upgrade für den Shield Controller (2017) kam nun auch rein auf Version v1.35.

Hierzu habe ich bislang noch keinen Changelog gefunden.
 
Anscheinend wurde die automatische frameate Anpassung noch immer nicht übernommen?
 
Das wird auch vor Android 11 nichts mehr werden.
 
Wie lange dauert die Installation der 8.2.2 auf einer nvidia 2015 so ca ?
Meine aktualisiert nun schon 15 Minuten.... das kommt mir so lange vor.
 
Zuletzt bearbeitet:
Bei mir hat es ein paar Minuten gedauert. Habe die 2019 Version.
 
Etwa 5 min. bei mir
 
Interessant wie ruhig es hier ist. Ich könnte seit dem letzten Update des öfteren innerlich kochen. 8.2.2 hat bei mir folgende Effekte:
  • NICHT ShieldTV Hardware, wie meine tolle Fernbedienung, wird nicht mehr 'nativ' erkannt. Es muss immer mit der Systemfernbedienung die Gasthardware entkoppelt werden, damit ich sie dann im regulären Kopplungsverfahren wieder koppeln kann.
  • meine Enigma2-App zu OpenATV ist quasi unbrauchbar geworden. Ständige Synchronisationsprobleme. Andere Viedeos vom Server laufen
  • herumzicken beim Bluetooth-Kopfhörer. Aussezter und Probleme beim Koppeln.
Hab mir jetzt eine AndroidTV zugelelgt, und werde versuchen ob ich damit leben kann. Dann kommt das Teil endlich weg. Ich ärger mich massiv über meine eigenen Dummheit, das ich das Update draufgeschoben hab. Zurück ist ja wohl nur mit erheblichen Aufwand möglich, oder?
 
Ich habe keine Probleme mit meiner no Name Tastatur und den PS4 Stick. Beides läuft über Bluetooth.
Habe es extra heute getestet.
Vielleicht mal einen Werksreset machen.
 
Wär mal 'ne Idee. Danach muss ich allerdings alle Sideloads und Einstellungen erneuern, richtig?
 
Zuletzt bearbeitet:

Ähnliche Themen

007andy
Antworten
2
Aufrufe
416
007andy
007andy
M
Antworten
1
Aufrufe
193
Anz
Anz
Droid89
Antworten
1
Aufrufe
320
Droid89
Droid89
Zurück
Oben Unten