Heute um 12:15 Uhr ist die Email vom Support gekommen und habe direkt geantwortet.
Hier seht ihr den Inhalt der Mail:
Thank you for your email. Please allow us to assist you in replacing your device.
Could you please send us pictures of your device (front, back, sides), together with the original invoice number printed or written in a piece of paper. Please also provide us with the IMEI number of your device, you can find your IMEI number with the following ways;
If your phone is still working:
1. Go to the settings menu on your phone
2. Scroll down to the bottom where you will see "About Phone" press that option
3. In the next screen you will see a "More Options" selection press that
4. On the next screen you will see "Status" and once you press that you will see your IMEI number
If your phone is not working, please check the back of your OPPO box and it will be listed right above the bar code
Please confirm and write down all the information below:
- Contact Name
- Street address and number
- City
- Zip Code (if applicable)
- Country
- Telephone/contact number (please insert your country code)
As soon as we receive the above requested information we will send a form for you to complete and include it with your package. Please note that we will reserve our rights to reject any package without the necessary forms.
Thank you and have a good day.
Es bleibt allerdings, wie gesagt anzumerken, dass ich, da ich es wusste, direkt ein Video mit dem Fehler mit gesendet habe, sodass der Support dieses nicht noch zusätzlich anfordern musste. Normalerweise wäre also nach der Schilderung eures Fehlers eine Mail zurück gekommen bei der ihr den Fehler auf Fotos oder Videos vorweisen müsst.
Wichtig ist halt, dass ihr alles was in der Mail verlangt ist auch erfüllt, da sich sonst eben der Umtauschprozess verlängert bzw. nicht in die Wege geleitet werden kann. Daher empfehle ich mehrmaliges Lesen der Mail, da schnell Details überlesen werden können (gerade wenn man nicht so oft mit Englisch konfrontiert wird). z.B. Muss die Invoice number (Rechnungsnummer) nicht einfach nur genannt werden, sondern eben abfotografiert werden. Sei es vom Bildschirm oder in ausgedruckter Form.
Damit soll eben gewährleistet werden, dass es sich um ein VON EUCH BEI OPPO STYLE gekauftes Gerät handelt und natürlich werden die Daten für die Rücksendung und die Akten gebraucht
Ich warte also nun auf ein Formular zum Rücksenden meines geliebten FIND 7a`s.
Grüße